perjantai 15. tammikuuta 2016

Suureiden ja yksiköiden opettelua ja Energian säilyminen

Oppitunti aloitettiin tutustumalla blogiin. Todettiin, että blogissa ei ole ollut vierailuja juurikaan tällä viikolla wilmaan lähetetystä linkistä huolimatta. Myös läksyn opettelu todettiin olevan vähän heikoilla kantimilla jälleen. Käytettiin aikaa tunnin alussa läksyn opetteluun, jotta voidaan pitää asiasta kuulustelu edes seuraavalla kerralla.

Harjoiteltiin myös sitä, miten tuntikuulustelut syntyvät. Minkälaisia asioita ja miten voidaan tuntikuulustelussa kysellä. Oppilaat tekivät toisilleen tuntikuulustelun aiheesta suureet ja yksiköt. Arvioitiin suullisesti myös kaverille sitä, miten tuntikuulustelun tekeminen oli sujunut: oliko aiheenmukaisia ja hyviä kysymyksiä. Harjoituksen tarkoituksena on tukea opiskelumentelmien kehittymistä ryhmässä. Oppilaat huomasivat, että kysymysten keksiminen edistää oppimista.




Tämän kerran varsinaisena aiheena oli eri energiamuodot ja energian säilymislaki.



Eri energialajeja lueteltiin taululle: 



  • Opettele suureet, niiden tunnuskirjaimet sekä yksiköt ja niiden lyhenteet blogisivulta. 
  • Tee kuva, jossa näkyy 5 eri energiamuotoa ja piirrä kuvaan nuolella energian siirtymisen suunta.
  • Opettele energian säilymislaki.
  • Vastaa blogikysymykseen kommentoimalla: "Mitä energialajia tarjoillaan sinulle päivittäin koulun Murkkuraflassa?"



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti